Recomanacions TAC.





Recomanacions a les famílies per a la utilització correcta d'internet.
Permeteu-mos donar una sèrie de pautes que són imprescindibles per al correcte desenvolupament dels infants dins aquest nou entorn anomenat internet:
  • educar-los exactament igual que així com ho hem fet amb altres tecnologies: telefonia, estris de casa,... i, sobretot, igual que en la pròpia vida: sortir al carrer, no agafar coses de desconeguts, demanar ajuda,...
  • seria convenient que els pares sabèssim emprar els ordinadors. D'aquesta manera els hi transmetrem seguretat, confiança quan vegin que nosaltres ens desfeim amb l'ús dels mateixos; però no és imprescindible, ja que aplicant el sentit comú, el fi serà el desitjat.
  • Ens pot ésser de gran ajuda el tenir instal·lat qualque programari que serveixi de filtratge i control de contingut i temps de connexió. Hi ha solucions gratuïtes a la xarxa.
  • No descarregar res sense permís dels pares. Sovint ens trobam que el nom de l'arxiu no correspon al seu contingut. Novament, apliquem el sentit comú, vegem d'on prové.
  • Fomentar el diàleg, parlar amb ells per saber per on es mouen dins la xarxa.
  • Tenir l'ordinador en un lloc públic dins la casa, on tenir accés en tot moment, no sols per saber per on navega, sinó per poder donar-li ajuda més fàcilment.
  • Acordar unes normes clares d'ús: quan, perquè i quant temps el pot emprar.
  • Informar-los que la privadesa és una informació sensible i que han de tenir cura així com l'empren.
  • Han d'entendre que les normes a la xarxa són les mateixes que s'apliquen dins la societat “física”: no es pot esborrar el contingut que un company ha penjat, sempre s'han d'identificar, en definitiva, S'HA DE RESPECTAR A TOTHOM.
Recomanar-vos també que visiteu la web: www.xarxasegura.net on hi trobareu més recomanacions i molta informació al respecte.
És feina de tots ajudar a que els nostres fills/alumnes gaudeixin dels recursos, però també de la seguretat per fer un ús correcte de les eines de les quals disposen.










0 comentaris he fet: